საქართველო, თურქმენეთი, აზერბაიჯანი და რუმინეთი ახალი საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტის – „შავი ზღვა – კასპიის ზღვა“ ამოქმედებას გეგმავენ. ამის შესახებ ნათქვამია საქართველოს მთავრობის 8 დეკემბრის დადგენილებაში. პროექტი მიზნად ისახავს ალტერნატიული ლოგისტიკური ჯაჭვების განვითარებას და რეგიონის სატრანზიტო პოტენციალის გაძლიერებას.
მომავალი მარშრუტის დეტალები ჯერჯერობით არ არის გამჟღავნებული, თუმცა ვარაუდობენ, რომ ის მოიცავს როგორც საზღვაო, ასევე სახმელეთო მონაკვეთებს და შავი ზღვის პორტებს კასპიის რეგიონთან დააკავშირებს. ასეთი დერეფანი შეიძლება გახდეს არსებული მიმართულებების დამატება და ევროპასა და ცენტრალურ აზიას შორის ტვირთების გადაზიდვის ახალ შესაძლებლობებს შესთავაზებს.
არაოფიციალური ინფორმაციით, მარშრუტის შექმნის იდეა 12 დეკემბერს, საქართველოს პრემიერ-მინისტრის ირაკლი კობახიძის თურქმენეთში ვიზიტის დროს განიხილეს. მოსალოდნელია, რომ უახლოეს მომავალში მხარეები უფრო კონკრეტულ მოლაპარაკებებს დაიწყებენ და პროექტის დეტალებს წარმოადგენენ, მათ შორის თანამშრომლობის ფორმატსა და მისი განხორციელების შესაძლო ვადებს.
ახლა მთავარზე
ახალი რეგულაციები შეეხება ყველა მძღოლს, რომელთა ავტომობილებიც ხმაურის დასაშვებ ზღვარს აჭარბებს
ეს არის SOCAR-ის ნავთობპროდუქტების პირველი მიწოდება
შინაგან საქმეთა სამინისტრომ გამოაქვეყნა უფლებების აღდგენის წესი ჯარიმების, ქულებისა და დარღვევებისთვის ჩამორთმევის შემდეგ
2025 წლის 11 თვის იმპორტმა და ექსპორტმა სტაბილური ზრდა აჩვენა
მშპ III კვარტალში 6,4%-ით გაიზარდა
რეგიონის ქვეყნები ახალი სატრანზიტო დერეფნის შექმნას გეგმავენ
მაღალ ტარიფებზე დაყრდნობა შესაძლოა მოკლევადიან მოგებას მოიტანს, მაგრამ დარტყმას მიაყენებს ლოგისტიკის მომავალს
ხელისუფლება პირობას დებს, რომ დაასრულებს საკვანძო გზას, რომელიც კავკასიას ევროპასა და აზიასთან აკავშირებს
ხელისუფლება 2026 წლის დასაწყისიდან ბუნებრივ აირზე ფასების ზომიერ ზრდას გვპირდება
ლანჩხუთის შემოვლითი გზა ამოქმედდა, მაგრამ ავტომაგისტრალის ძირითადი მონაკვეთები ჯერ კიდევ არ არის დასრულებული
ბაზარი ზრდისთვის მზად არის, მაგრამ ინფრასტრუქტურა მოთხოვნას ვერ ასწრებს
ხელისუფლება იანვრის ბოლოსთვის კონტრაქტორის დასახელებას გვპირდება