საქართველოში ელექტრომობილების ბაზრის განვითარების მთავარ შემაფერხებელ ფაქტორად დამტენი ინფრასტრუქტურის ნაკლებობა რჩება. ამის შესახებ E-Motors Georgia-ს გენერალურმა დირექტორმა ირინა დარჩიამ განაცხადა და აღნიშნა, რომ სწორედ დამტენი სადგურების შეზღუდული რაოდენობა და მათი არათანაბარი განაწილება აფერხებს მყიდველების ინტერესს ელექტრომობილების მიმართ.
მისი თქმით, კერძო კომპანიები დამოუკიდებლად ვერ შეძლებენ ქალაქის მასშტაბით სრულფასოვანი დამტენი მოწყობილობების ქსელის შექმნას. ამიტომ, ელექტრომობილებზე გადასვლის დასაჩქარებლად მნიშვნელოვანია მეტი მოთამაშის მონაწილეობა, რომლებიც მზად არიან ინვესტიციები განახორციელონ სხვადასხვა რაიონში დამტენი სადგურების დამონტაჟებაში. ამასთან, დარჩიამ აღნიშნა დადებითი ცვლილებები: ბოლო თვეში ქვეყანაში გააქტიურდნენ კომპანიები, რომლებიც ავითარებენ დამტენ ინფრასტრუქტურას, რაც ხელშესახებ მხარდაჭერას უწევს როგორც იმპორტიორებს, ასევე მომხმარებლებს.
დამატებით ფაქტორად, რომელიც გავლენას ახდენს მყიდველების არჩევანზე, რჩება ყოველდღიური გამოყენების მოხერხებულობა. როდესაც ერთ ადგილას რამდენიმე დამტენი მოწყობილობაა ხელმისაწვდომი, ეს ამცირებს პოტენციური ელექტრომობილების მფლობელების შიშებსა და ეჭვებს. მიუხედავად იმისა, რომ კლიენტების ნაწილი კვლავ მიიჩნევს დატენვის პროცესს მოუხერხებლად, საბაზრო ტენდენციები მიუთითებს სეგმენტის გარდაუვალ ზრდაზე. TBC Capital-ის მონაცემებით, 2025 წლის 9 თვეში ელექტრომობილებმა ყველა რეგისტრაციის 5% შეადგინეს და დამტენი ინფრასტრუქტურის შემდგომმა განვითარებამ შეიძლება მნიშვნელოვნად დააჩქაროს ეს მაჩვენებელი.
ახლა მთავარზე
რეგიონის ქვეყნები ახალი სატრანზიტო დერეფნის შექმნას გეგმავენ
მაღალ ტარიფებზე დაყრდნობა შესაძლოა მოკლევადიან მოგებას მოიტანს, მაგრამ დარტყმას მიაყენებს ლოგისტიკის მომავალს
ხელისუფლება პირობას დებს, რომ დაასრულებს საკვანძო გზას, რომელიც კავკასიას ევროპასა და აზიასთან აკავშირებს
ხელისუფლება 2026 წლის დასაწყისიდან ბუნებრივ აირზე ფასების ზომიერ ზრდას გვპირდება
ლანჩხუთის შემოვლითი გზა ამოქმედდა, მაგრამ ავტომაგისტრალის ძირითადი მონაკვეთები ჯერ კიდევ არ არის დასრულებული
ბაზარი ზრდისთვის მზად არის, მაგრამ ინფრასტრუქტურა მოთხოვნას ვერ ასწრებს
ხელისუფლება იანვრის ბოლოსთვის კონტრაქტორის დასახელებას გვპირდება
ტარიფების გადაანგარიშების შესახებ გადაწყვეტილებას მარეგულირებელი 29 დეკემბერს გამოაცხადებს
34,6 ათასი ავტომობილი "არაფრიდან": რუსეთისა და საქართველოს სტატისტიკა ავტოიმპორტის შესახებ მკვეთრად განსხვავდება
ცალკე აღრიცხვამ აჩვენა, სად არის რისკი უფრო მაღალი — და ვინ ხვდება ყველაზე ხშირად ავარიაში
Galt & Taggart-ის პროგნოზი მთავრობის მოლოდინებზე უფრო ოპტიმისტური აღმოჩნდა
Запуск маршрута резко ускорит торговлю, грузопотоки и поставки продовольствия