საქართველო უახლოეს მომავალში გეგმავს სრულად დაასრულოს აღმოსავლეთ-დასავლეთის ავტომაგისტრალის საკუთარი მონაკვეთის მშენებლობა, რომელიც ასევე ცნობილია როგორც ევროპული სატრანზიტო დერეფანი E-60. ამის შესახებ ქვეყნის პრემიერ-მინისტრმა ირაკლი კობახიძემ განაცხადა და ხაზგასმით აღნიშნა, რომ საგზაო ინფრასტრუქტურის განვითარება საქართველოს მზარდი სატრანზიტო როლის ფონზე მთავრობის ერთ-ერთ პრიორიტეტად რჩება.
მთავრობის მეთაურის თქმით, საუბარია აზერბაიჯანის საზღვარზე მდებარე წითელი ხიდიდან თურქეთის მიმართულებით სარფამდე მთელი ჩქაროსნული ავტომაგისტრალის დასრულებაზე. ხელისუფლებამ უკვე დაამტკიცა ეტაპობრივი გეგმა, რომელიც უახლოეს წლებში ავტომაგისტრალის ყველა დარჩენილი მონაკვეთის ექსპლუატაციაში გაშვებას ითვალისწინებს. პარალელურად, ქვეყანაში გრძელდება მასშტაბური საგზაო მშენებლობა: 2012 წლიდან 2025 წლამდე საქართველოში 315 კმ ახალი მაგისტრალი აშენდა.
აღმოსავლეთ-დასავლეთის ავტომაგისტრალი ევროპაში სიგრძით მეორე სატრანზიტო დერეფნად ითვლება: მარშრუტი იწყება საფრანგეთის ქალაქ ბრესტში და მთავრდება ყირგიზეთის ირკეშტამში. საქართველოს მონაკვეთი, რომლის სიგრძე 392 კმ-ია, აკავშირებს აზერბაიჯანის საზღვარს შავი ზღვის სანაპიროსთან, ფოთის პორტის რაიონში და საკვანძო როლს ასრულებს ევროპასა და აზიას შორის ტვირთების ტრანზიტში.
ახლა მთავარზე
რეგიონის ქვეყნები ახალი სატრანზიტო დერეფნის შექმნას გეგმავენ
მაღალ ტარიფებზე დაყრდნობა შესაძლოა მოკლევადიან მოგებას მოიტანს, მაგრამ დარტყმას მიაყენებს ლოგისტიკის მომავალს
ხელისუფლება პირობას დებს, რომ დაასრულებს საკვანძო გზას, რომელიც კავკასიას ევროპასა და აზიასთან აკავშირებს
ხელისუფლება 2026 წლის დასაწყისიდან ბუნებრივ აირზე ფასების ზომიერ ზრდას გვპირდება
ლანჩხუთის შემოვლითი გზა ამოქმედდა, მაგრამ ავტომაგისტრალის ძირითადი მონაკვეთები ჯერ კიდევ არ არის დასრულებული
ბაზარი ზრდისთვის მზად არის, მაგრამ ინფრასტრუქტურა მოთხოვნას ვერ ასწრებს
ხელისუფლება იანვრის ბოლოსთვის კონტრაქტორის დასახელებას გვპირდება
ტარიფების გადაანგარიშების შესახებ გადაწყვეტილებას მარეგულირებელი 29 დეკემბერს გამოაცხადებს
34,6 ათასი ავტომობილი "არაფრიდან": რუსეთისა და საქართველოს სტატისტიკა ავტოიმპორტის შესახებ მკვეთრად განსხვავდება
ცალკე აღრიცხვამ აჩვენა, სად არის რისკი უფრო მაღალი — და ვინ ხვდება ყველაზე ხშირად ავარიაში
Galt & Taggart-ის პროგნოზი მთავრობის მოლოდინებზე უფრო ოპტიმისტური აღმოჩნდა
Запуск маршрута резко ускорит торговлю, грузопотоки и поставки продовольствия