საქართველოს ხელისუფლებამ გამოაცხადა რუსეთის საზღვრისკენ მიმავალი მცხეთა–სტეფანწმინდა–ლარსის ავტომაგისტრალის კიდევ ერთი მონაკვეთის მოდერნიზაციის გეგმები, რომელიც ცნობილია, როგორც საქართველოს სამხედრო გზა. საუბარია 27 კმ-იან მონაკვეთზე, რომელიც მდებარეობს ციცამურიდან ჟინვალამდე, რომელიც ახალი პროექტის ფარგლებში სრულად რეკონსტრუირდება და გადაკეთდება თანამედროვე ოთხზოლიან მაგისტრალად.
ამ მონაკვეთზე სამუშაოების დროს იგეგმება 16 ხიდის მშენებლობა, რაც მნიშვნელოვნად გაზრდის გზის უსაფრთხოებასა და გამტარუნარიანობას. მოდერნიზაციის დასრულების შემდეგ, მოძრაობის სავარაუდო სიჩქარე 120 კმ/სთ-ს მიაღწევს, ხოლო მონაკვეთის გადაკვეთის დრო დაახლოებით 15 წუთამდე შემცირდება. საპროექტო დოკუმენტაცია უკვე გადაეცა გარემოსდაცვითი ზედამხედველობის დეპარტამენტს, რაც მშენებლობის დაწყებამდე ერთ-ერთი სავალდებულო ეტაპია.
პარალელურად, საქართველოში გრძელდება საქართველოს სამხედრო გზაზე კიდევ ერთი მასშტაბური პროექტის განხორციელება — 24 კილომეტრიანი კობი–კვესეთის მონაკვეთის მშენებლობა, რომლის ღირებულება 1,2 მილიარდი ლარია და დასრულება 2028 წლისთვის იგეგმება. იქ, სხვა საკითხებთან ერთად, შენდება ქვეყანაში ყველაზე გრძელი 466-მეტრიანი თაღოვანი ხიდი. მცხეთა–სტეფანწმინდა–ლარსის ავტომაგისტრალი რჩება ერთადერთ სახმელეთო მარშრუტად, რომელიც საქართველოსა და სომხეთს რუსეთთან აკავშირებს, ხოლო გამშვები პუნქტი „ზემო ლარსი“ ერთადერთია რუსეთ-საქართველოს საზღვარზე.