საქართველო ზედიზედ მეორე თვეა ავტომობილების ნეტო-ექსპორტიორია — ამის შესახებ Kapital-ის მაკრო მიმოხილვაშია ნათქვამი.
ნეტო-ექსპორტიორი არის ქვეყანა (ან რეგიონი), რომელიც საზღვარგარეთ ყიდის იმაზე მეტ საქონელსა და მომსახურებას, ვიდრე ყიდულობს (ახორციელებს იმპორტს), რაც იწვევს სავაჭრო ბალანსის დადებით სალდოს და აძლიერებს მის ეკონომიკას.
ანალიტიკოსების მონაცემებით, ოქტომბერში მანქანების იმპორტი 34%-ით შემცირდა, მაშინ როცა რეექსპორტი 19%-ით გაიზარდა. TBC Capital-ის ექსპერტები თვლიან, რომ ვაჭრობის უარყოფითი სალდო მოგვიანებით აღდგება, როდესაც დაგროვილი მარაგები კლებას დაიწყებს და ბაზარი ჩვეულ სტრუქტურას დაუბრუნდება.
2025 წლის იანვარ-ოქტომბერში ქვეყანამ 2,3 მილიარდი დოლარის ავტომობილი გაიტანა საზღვარგარეთ — ეს არის რეკორდი და 14,3%-იანი ზრდა წლიური მაჩვენებლით. 10 თვის განმავლობაში 93 000 მანქანა რეექსპორტირდა. მიმართულებებს შორის ლიდერია ყირგიზეთი, რომელზეც 1,166 მილიარდი დოლარი მოდის, რაც 21%-ით მეტია გასული წლის მაჩვენებელზე. ეს ბაზარი აგრძელებს ქართული ტრანზიტული ნაკადის მეორადი ავტომობილების აქტიურად ათვისებას.
ამავდროულად, ავტომობილების იმპორტის საერთო ღირებულება დაახლოებით 10%-ით გაიზარდა და 3152 მილიონ დოლარს მიაღწია. ოქტომბერში კლების მიუხედავად, იმპორტირებული ავტომობილების მიმართ ინტერესი მაღალი რჩება და ბოლო თვეების დინამიკა აჩვენებს, რომ საქართველოს ბაზარი აგრძელებს ახალ ლოგისტიკურ და ფასების პირობებთან ადაპტირებას.