აშშ-ის მიერ 2025 წლის მაისში შემოღებულმა 25-პროცენტიანმა ტარიფებმა ავტომობილების იმპორტზე და ავტონაწილების ძირითად ნაწილზე, ქართულ ავტობაზარზეც იმოქმედა. დარგის წარმომადგენლები აღნიშნავენ, რომ სწორედ ხელმისაწვდომმა მეორადმა მანქანებმა იგრძნო დარტყმა ყველაზე მეტად. Caucasus Auto Import-ის გაყიდვების განყოფილების ხელმძღვანელმა ალექსანდრე ვეკუამ BMG-ის ეთერში განაცხადა, რომ მოთხოვნადი ავტომობილები ტარიფების ძალაში შესვლისთანავე გაძვირდა.
ვეკუას თქმით, ყველაზე ლიკვიდური მოდელების ღირებულება 10-15%-ით გაიზარდა, თანაც ზრდა მყისიერი იყო - როგორც კი აშშ-მა სავაჭრო პოლიტიკა შეცვალა. მან ხაზგასმით აღნიშნა, რომ ტარიფების გავლენა მხოლოდ იაფი და პოპულარული ავტომობილების სეგმენტში შენარჩუნდა, მაშინ როცა დანარჩენ ბაზარზე შესამჩნევი ეფექტი არ არის. ამასთან, ფასების შარშანდელთან შედარება არ არის კორექტული: ტარიფებმა მოქმედება მხოლოდ 2025 წელს დაიწყო, ამიტომ მათი გავლენა პირველად გამოვლინდა.
მიუხედავად გაძვირებისა, მოთხოვნა კვლავ იზრდება. Caucasus Auto Import-ში განაცხადეს, რომ 11 თვის განმავლობაში იმპორტის მოცულობა 20%-ით, ხოლო რეექსპორტი - 10%-ით გაიზარდა. იმპორტიორები დარწმუნებულები არიან: ბაზარი ადაპტირდა, ხოლო მეორადი ავტომობილების მიმართ ინტერესი სტაბილურად მაღალი რჩება გაძვირების ფონზეც კი.