საპარლამენტო მოსმენების დროს საქართველოს ინფრასტრუქტურის მინისტრის მოადგილემ, მზია გიორგობიანმა განაცხადა, რომ სტრატეგიული 23-კილომეტრიანი გზის, კვეთე–კობის მშენებლობა მხოლოდ 2028 წელს დასრულდება. ეს ნიშნავს ვადების გადატანას, რადგან ოქტომბერში ინფრასტრუქტურის მინისტრი რევაზ სოხაძე დეპუტატებს არწმუნებდა, რომ პროექტი 2027 წელს მზად იქნებოდა.
პროექტი ორ დიდ ეტაპად იყოფა. პირველი — 9-კილომეტრიანი გვირაბი და მისი ევაკუაციის დუბლიორი, რომელთა მშენებლობა უკვე დასრულებულია. ამჟამად მიმდინარეობს შიდა სამუშაოები: მოპირკეთების, ვენტილაციის და საინჟინრო სისტემების მონტაჟი. ეს მონაკვეთი ყველაზე ძვირია: მისი ღირებულება 902 მილიონ ლარს აღწევს, კონტრაქტორი კი არის China Railway Tunnel Group Co.
მეორე ეტაპი — 12,7 კმ სიგრძის მისასვლელი გზაა, რომელიც მოიცავს 5 ხიდს და 4 გვირაბს, ასევე კიდევ ერთი ხიდის რეკონსტრუქციას. სამუშაოებს ასრულებს China Railway 23rd Bureau Group Co. აქ არის პროექტის ყველაზე შრომატევადი ნაწილი: გვირაბები, რომელთა სიგრძე 194-დან 1541 მეტრამდეა და უნიკალური თაღოვანი ხიდი, რომლის სიგრძე 426 მეტრია და რომელიც მთელი ტრასის ერთ-ერთ ყველაზე რთულ ელემენტად ითვლება. ამ მონაკვეთის ღირებულება 317 მილიონი ლარია.
გიორგობიანის თქმით, მეორე ეტაპზე სამშენებლო სამუშაოების მნიშვნელოვანი ნაწილი ჯერ კიდევ გრძელდება. მან ასევე აღნიშნა, რომ გუდაურისკენ მიმავალი გზის გახსნა შესაძლოა უკვე მომავალ წელს მოხდეს, რადგან ეს მონაკვეთი იმავე პროექტის ფარგლებში შენდება. სულ პროექტი მოიცავს 5 გვირაბს და 5 ხიდს.
ტრასის მშენებლობა ფინანსდება აზიის განვითარების ბანკის (415 მილიონი დოლარი) და ევროპის რეკონსტრუქციისა და განვითარების ბანკის (60 მილიონი დოლარი) მიერ. კვეთე–კობი რეგიონის ერთ-ერთ ყველაზე მნიშვნელოვან საგზაო პროექტად ითვლება — მან უნდა გააუმჯობესოს სატრანსპორტო კავშირი საქართველოს სამხედრო გზაზე და შეამციროს დატვირთვა პრობლემურ მონაკვეთებზე ზამთრის პერიოდში.
ახლა მთავარზე
ქვეყანა ინახავს 66 BTC-ს და მარაგებით უსწრებს განვითარებულ ეკონომიკებსაც კი
ნავთობისა და გაზის კორპორაციამ მყიდველებისთვის საწყისი ფასი და პირობები დაასახელა
2025 წლის 9 თვის იმპორტმა უკვე გადააჭარბა 2024 წლის მთლიან მაჩვენებელს
ინფრასტრუქტურის სამინისტრო გრძელვადიან გეგმაზე მუშაობს, მაგრამ ზუსტი ციფრები ჯერ არ სახელდება
მხარდაჭერას მიიღებენ თავისუფალი და აგრარული უნივერსიტეტების აბიტურიენტები, რომლებიც 2026 წელს ჩაირიცხებიან
აზერბაიჯანულმა კომპანიამ რეიტინგი სათავეში ჩაუდგა
მიწოდების რეკორდული მოცულობები და იმპორტის კლება ბაზრის სტრუქტურას ცვლის
იმპორტიორები ღირებულების ზრდას და საბიუჯეტო მოდელებზე მოთხოვნის ზრდას აფიქსირებენ
მთავრობა ენერგეტიკული პოლიტიკის გადატვირთვას იწყებს
ხელისუფლება ამზადებს უმაღლესი განათლების მასშტაბურ რეფორმას და აუქმებს სწავლის საფასურს 19 სახელმწიფო უნივერსიტეტში
მთავარი სამთო გზა კვეთე–კობი ფერხდება: გახსნა 2028 წელს გადაიდო
შინაგან საქმეთა სამინისტროს ახალი კანონპროექტი გადამწყვეტ მომსახურებებზე ფასებს ექსპორტიორებისა და სატრანზიტო გადამზიდავებისთვის გადასინჯავს